torsdag 26 mars 2009

Varvsberget

Du som någon gång vart i / eller åkt förbi Örnsköldsvik har troligen inte missat Hoppbacken. Mitt i stan pågår backhoppning på skidor året runt. En alldeles unik anläggning mitt i en stad.
För 30 år sedan föreslog mina företrädare som gruppledare, Holger Söderman och Carl-Johan Eriksson i två omgångar, att utveckla detta Varvsberg. Det föreslogs bland annat en djurpark däruppe på berget. Det blev nej båda gångerna. Nu, 25-30 år senare, är det på gång något stort på detta Varvsberg. Ingen djurpark men en massa andra trevligheter. Bland annat planeras ett attraktivt bostadsområde.

Ibland tycker man ju att man har en bra idé och mina föregångare tyckte givetvis det. Men ibland är inte omgivningen mogen. Men min slutsats nu då jag sitter och hör på föredragningen är att "dont ever give up". Det kommer alltid en ny dag och då kanske tiden är mogen. Nu är den det då det gäller Varvsberget i Örnsköldsvik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar