tisdag 17 mars 2009

Härlighet, bekymmer, reflektioner och Grattis

Härlighet
Jag erkänner direkt - jag är privilegierad - kolla själv på bilden jag tog idag på min lunch. 1 mil skidor "varje" dag i sådana spår - ofta i solsken - det är schyst :-).
Så nu hoppas jag på kalla nätter så spåren håller sig några veckor till. Örnsköldsvik är nice !!

Bekymmer
Jag har känt mig lite bekymrad idag. Har tänkt på radioprogrammet "Studio Ett" i går och inslaget som rörde vårt parti. Charlie Weimers - som sitter i partiets styrelse för ungdomsförbundets räkning - pratade om att vi skall vara ett borgerligt parti och om att vi skall stå för traditionellt borgerliga värderingar. Det är uttalanden som gör mig bekymrad. Dels undrar jag givetvis när vi blev borgerliga men mest undrar jag över när de kristdemokratiska värderingarna försvann och ersattes av borgerliga värderingar. Själv tror jag att det är avsevärt viktigare att lyfta fram de kristdemokratiska värderingarna. Jag tyckte också att Nina Ekelund konkretiserade just de kristdemorkatiska värdena på ett bra sätt då hon lyfte fram alla människors lika värde på ett konkret sätt och likaså hur viktigt det är att vi "värnar skapelsen" som det hette i vårt parti för en massa år sedan.

Reflektion över vårt eget ansvar
Idag skriver Expressen om "sprickan". Att Moderaterna "tar för sig" alldeles för mycket och släpper för lite till de tre regeringskompisarna. Det är inte fel att tycka så men jag tror faktiskt det är vårt eget ansvar. Partiet producerar bra flygblad och jag tror vi som medlemmar har ett stort ansvar att få detta spritt över landet. Visst - det är lite besvärligt men "jobbet" skall göras och ingen annan kan göra det än jag själv.

Grattis
... min älskade Amanda. Amanda är min yngsta dotter. I morgon fyller hon 19 år. Då skall hon få en ...... av sin pappa. Visst kommer hon att bli glad :-) ?!!

Mästarnas Mästare
... är ett TV program som just drar igång. Final ikväll. Kan kan avslöja att jag håller på Malin Moström. Hon är ju Ö-vikstjej ... så det är klart jag håller på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar