lördag 7 mars 2009

Lördag i Örnsköldsvik

Nu har vi hämtat oss efter fredagens nattsudd - Jesaja och jag. Vi har vart ute och åkt lite pulka i solen. Nu sover han så jag passar på att skriva om den frustration jag känner inför Tennisspektaklet som pågår i Malmö. Detta är inget annat än en ny antisemitisk våg som rullar in i Sverige. Det skulle va intressant att se vänsterspöket Lars Ohly gå till angrepp mot en svensk damfotbollsmatch mot Kina eller en hockeylandskamp mellan Sverige och Ryssland. Neeej , då kryper han...

Någon har sagt att det politiska landskapet är som en cirkel där höger och vänster är oerhört nära varandra. Jag tycker mig se bevis på detta ofta i politiken och i protestkören mot Israel sjunger Åkesson och Ohly i samma kör - det den ena 1,e tenor och den andre 2,a tenor.

Visst ska vi kunna kritisera då länder begår övergrepp, oavsett det är USA, Kina, Kambodja, Kuba, Syrien, Turkiet, Israel, Iran eller Sudan. Och oavsett på vilket sätt man tycker de gör övergrepp mot andra människor men det som nu sker i Malmö är alldeles åt skogen. Det är utslag av antisemitiska strömmningar och här måste vi som svenskt folk sätta ned klackarna och säga ifrån. Jag tycker att den fega vänstermajoriteten i Malmö kommun är som skotträdda hundar - man kryper in under en soffa och gömmer sig och hoppas att verkligheten därunder är den som gäller.

Nu är kakorna klara som jag bakat till min svåger - som också heter Göran - och nu ska Jesaja och jag på kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar