lördag 14 mars 2009

Hur tänker dom

Om en person gör ett feltänk så är det inget märkligt. Det är vi säkert med om varje dag, du och jag. I alla fall jag. Men då både företagsledning och styrelse i SEB banken tänkte sig så rejält höga lönelyft för företagsledningen - mitt i krisen förstår jag inte. Att en sådan tanke passerat huvudet är inget konstigt men att det till slut omsätts i styrelsebeslut är faktiskt obegripligt. Någon borde ju "larmat"/sagt ifrån. Kan "girigheten" verkligen vara så hög bland de som jobbar med att förvalta andras pengar? Dvs dina och mina pengar. Nu har dom backat vilket jag tycker är bra men jag grunnar fortfarande på "hur i all världen tänkte dom"?
Hoppas omdömet är bättre i den bank där jag är kund. Tänker man så fel i ett ärende så oroas man ju hur fort det kan bli feltänk även nästa gång....

Här har lördagen just tagit fart. Lilla Jesaja har bott hos morfar i natt. Vi va på jazzklubben i går och lyssnade på den danska sångerskan Sinne Egg. Hu så bra :-). Nu har han fått blodad tand och sitter just och övar på "Desafinadao" men har svårt att inse att ett C dim accord är detsamma som ett A dim accord. Så vi har just avverkat steg 3 i accordanalys :-)

Nu är en kaka i ugnen - tänkte bjuda på lite fika i symfoniorkestern idag - där jag vikarierar. Senare idag - innan skidåkningen - har jag förmånen att ha blivit inbjuden till ett zigienarbröllop eller ett romskt bröllop om man skall vara politiskt korrekt. Men mina vänner de säger själva zigienarbröllop så då gör jag som dom. Tänk så härligt med alla dessa människor som finns hos oss som inte är "ursvenska". De gläder och berikar min vardag och jag hoppas jag kan glädja och berika deras vardag också. Idag är det i alla fall bröllop och då blir det fika och då vet jag att Jesaja och jag kommer att stortrivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar