lördag 28 mars 2009

Stockholmsfredag

Att kliva upp 5.45 är absolut inte min grej... men i morse var det så. Skulle jag hinna med Höga Kustens morgonflyg 6.55 så var det bara att kravla sig upp - mitt i natten, tyckte jag.
Anledningen var att jag skulle få möta Kristdemokratiska partidistriktens nomineringskommittéordföranden och vara delaktig som "kursledare". En intressant och givande dag. Det är imponerade va duktigt folk det finns överallt i vårt parti.

Hur bra den utbildningningsdagen är var så var Dagens höjdpunkt i alla fall att få möta min son Emil och hans fru Elin (bilden) som båda studerar och utövar musik i Hufvudstaden. Ens barn är lika älskad, värdefull och efterlängtad att möta oavsett de är 1 år eller som i Emils fall - snart 26 år. Det blev en smarrig 3-rätters innan de skulle iväg och spela i Korskyrkan och jag ta flyget hem igen.

Den första jag får möta i morgon bitti är min dotter Hanna - också lika älskad. Vi ska på Distriktsstämma på Höga Kusten hotellet. Behandla motioner, lägga fast nomineringsriktlinjer, välja distriktsledning men framförallt få lyssna till Ella Bohin - vårt toppnamn till Europaparlamentet. I lördagens länstidning har vi med en debattartikel som handlar om hur vi ser på hur Sverige bör behandla invandrare och flyktingar som kommer till oss. Den är ett uttdrag ur en av de motioner som skall behandlas. (www.allehanda.se)
Sedan raka vägen till hem till Folkets Park och spelning med Övik Big Band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar