torsdag 30 april 2009

ungdomarna vänder oss ryggen...

 ...sa man på TV häromkvällen. Nu väljer de unga väljarna oppositionen i stället enligt samma uppgiftskälla.
Jag säger inte att jag har svaret men jag har en teori om varför ungdomarna lämnar oss. Frågan om fattigdomsbekämpning, bistånd, klimat, rättvisa i handel och annat utbyte mellan länder och liknande frågor är sådant som ungdomar gärna pratar om/engagerar sig i  idag. Där tror jag vi Kristdemokrater borde kunna vässa oss i. Vi har politiken men borde bli bättre att lyfta dessa frågor.

Men det känns som att våra "Topp 4" kandidater till Europaparlamentet har "känningar" i dessa frågor. Det är också så att de lyfter dessa frågor - på lite olika sätt. Kanske är det därför som oponionssiffrorna är bättre för oss då det gäller EU-valet än Riksdagsvalet ... kanske, kanske, kanske.

Har landat i Örnsköldsvik efter en halvdag i Sthlm. Har nu ägnat 3½ dag till introduktion och ett stort antal möten bland parti- och alliansvänner. Börjar känna ganska tydligt åt vilket håll jag önskar dra ... Men har många intryck kvar att samla in än.

Och till alla er Kristdemokrater i Uppsala med Mikael Oscarsson i spetsen - Lycka till med ert stora möte på 1 maj. Kristdemokraterna brukar ha det överlägset största 1,a maj tåget i Uppsala och så blir det nog i år också. Kristdemokraterna är på G... var så säker !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar