onsdag 15 april 2009

Åter i Sverige

Nu har vi landat på Arlanda och är i Sverige igen. Emil (min grabb) har vi lämnat av hemma hos hans fru i Solna och nu sitter Amanda (min yngsta dotter) på tåget på väg hem till Örnsköldsvik. Minnena från den fantastiska staden New York är enbart roliga och trivsamma. Vi har haft en kanonhelg tillsammans vi tre men även med en massa polare i Övik BigBand. Den kamratskap som finns i detta band är något alldeles enastående. Blir en av de saker jag kommer att sakna betydligt nu då jag flyttar. Jag kommer för övrigt att bli Farstabo. Vet inte var det ligger men det sägs att det blir ett bra cykelavstånd till jobbet i Riksdagshuset. I närheten finns inlinesbanor och caféer. Idag då jag fick igång mejlboxen låg ett mejl där det stod att jag hade tillgång till en lägenhet om jag ville. Jag ringde hyresvärden och det stämde. Så sanslöst bra det löst sig. Oförtjänt men välbehövligt :-).

Det känns ju att bryta upp efter en "livstid" i en liten och trevlig ort som Örnsköldsvik men varje gång jag öppnar mejlboxen så ligger ett litet mejl i inkorgen och säger "Välkommen Göran" - "jag ser verkligen fram emot att få just dig som kollega" osv. så känns det såååå roligt och inspirerande. Jag har skrivit det förr och skriver det igen: Jag ser fram emot att bli kollega med alla dessa duktiga och engagerade människor som jobbar på parti- och Riksdagskansliet.

En natts sömn är borta och i morgon skall jag sälja bilar igen. Med grus i ögonen har jag sålt bilar förr och så blir det i morgon också !!

1 kommentar: