söndag 19 april 2009

Fejkad blogg i syfte att smutskasta

Jag har följt "Inger Johanssons" blogg ett par dagar där "hon" utger sig för att vara kristdemokrat. Bloggen rubrik är "sanningen måste fram".

Jag har skrivit 5 inlägg med olika karaktärer - men alla med det huvudsakliga innehållet att jag ber henne ta bort länken till min blogg som hon har på sin sida. Alla dessa tar "hon" bort - och sedan är jag blockerad att skriva ett nytt inlägg. Bara det för mina tankar till kommunismens tyranneri. Allt som kan ifrågasätta "hennes" trovärdighet som kristdemokrat tas helt sonika bort. Så gjorde man i det forna Sovjet, så görs på Kuba och så har gjorts och görs fortfarande i Nordkorea, Kina m fl. länder.

Att "hon" sedan använder en förfalskad Kristdemokratisk logotyp säger också en del om vad det är fråga om.

Tyvärr får vi nog vara med om mer sånt här ju närmare valen vi kommer. Människor med diktaturfasoner på vänstersidan som skall skrämma folk med högerpropagande att inte rösta på oss och det kommer alldeles säkert samma sort människor på högersidan som kommer att skrämmas med vänsterpropagande för att människor inte skall rösta på oss. Tyvärr får vi leva med sådant - hur osmakligt det än är.

Och - hur frestande det är är att "ge igen" med samma mynt bör vi Kristdemokrater absolut inte syssla med sådant.

Ärlighet varar alltid längst !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar