tisdag 7 april 2009

Nytt jobb, men inte vilket som helst

Idag tog jag steget och sa upp min fasta tjänst som Försäljningschef på Carstedts Bil i Örnsköldsvik. En arbetsplats med 50 kanonkollegor. I mitt ofantligt långa liv har arbete handlat om att sälja kläder, musikinstrumnet och bilar. Nu har jag fått den stora äran att få arbeta i det Kristdemokratiska partiet - inom dessa organisationsavdelning. En tjänst som jag räknar med att tillträda inom några månader. Har någon ett tips på nånstans att bo så blir det lite enklare. Gärna en bit från city så jag får möjlighet att slita ut några cyklar...

Bara förmånen att få arbeta med och nära den fantastiska personalen på partikansliet, riksdagskansliet och ute i hela landet samt våra Partistyrelseledamöter och Riksdagsledamöter skulle kunna vara tillräckligt. Men så är det inte för mig. Nu blir jag ett av hjulen på X2010 (alltså segertåget som snart rullar ut från perrongen med destination segerval 2010) vilket jag hoppas blir ett långt tåg med massor av hjul som bär det tunga lasset ända in på slutstationens perrong.

Tack för det enormt stora förtroendet som visats mig och för alla "hejarop" jag redan fått. Jag har kraft, energi och arbetsglädje som jag skall ta med för att bidra till en trivsam, arbetsam, rolig, spännande och inspirerande valrörelse.

3 kommentarer:

  1. Stort grattis! Du är en kanonbra rekrytering för partikansliet. Verkligen kul!

    SvaraRadera
  2. Grattis till det nya jobbet! Det är bara att gratulera Carstedts Bil!

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i ett nytt sammanhang. Du kommer att passa jättebra för detta. Du har ju hela livet tränats i tålamod och visat service till kunder. Det är bra egenskaper när du nu ska vara med och leda och organisera partivänner över hela landet.

    SvaraRadera