onsdag 8 april 2009

På väg

 
Här sitter min son Emil och min dotter Amanda och kvällsfikar hos Emil i Solna. Trots att Färjestad under tiden tar SM-Guld (grattis alla Värmlänningar) så handlar vårt samtal mest om resan i morgon. Då drar vi till New York där vi skall fira Påsk tillsammans med många medlemmar i det oslagbart trivsamma storbandet Övik BigBand.
Jag gillar verkligen New York - lättare att hitta i än Kramfors. Vi skall se hockey, vi skall till jazzklubben Birdland och även upp till Harlem på någon elleer några "gospelgudstjänster".
Men mest blir det shopping, fika, shopping och lite fika igen. Med i bagaget är också cykelhjälmen för denna gång tänker jag hyra cykel och utforska Central Park lite mer än vad jag gjort tidigare gånger.

Tack till alla er som skrivit, skickat sms, ringt och framfört gratulationer angående mitt nya arbete som organisationschef i Kristdemokraterna. Den uppskattning jag fått av de kommande medarbetarna i Stockholm har varit överväldigande och nu har jag fått klart för mig att några gränser för överdrifter inte finns hos dessa människor :-))))). Skämt åsido - Från hela mitt hjärta: Tack för värmen och er genorisitet.

Glad Påsk till alla mina bloggläsare !!!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!
    Till det nya jobbet...
    och ha en riktigt härlig resa till NYC.
    Fatta vad avundsjuk man kan vara.
    /Jonas D

    SvaraRadera
  2. Syster Yster säger också GRATTIS till ditt nya jobb, det är du värd!! Ha nu en härlig och skön 'semester' (om det finns tid för det när man läst agendan). Gör gärna ett besök i svenska kyrkan också om ni hinner. Lage Forsberg (ursp.från H-sand) med fru jobbar där nu i två år. Hans fru är ju syster till Gunnel som brukade sjunga solo i pingstkören och som stod bredvid mig. Jamen han är ju också bror till Oliver Sundströms fru. Nu är cirkeln sluten. Go natt

    SvaraRadera