torsdag 30 april 2009

Fika

 
...är alltid ett viktigt inslag i vardag och helgdag.
(tog en bild på kaffemaskinen på min nya arbetsplats - helt okey faktiskt)

Har hunnit med ett par fika idag men nu blir det resa till Örnsköldsvik - packning och lasta släpvagn som den gode Allan Matsson ställt till mitt förfogand. Allan - är ju allas Allan. Min barn kallade honom inte morfar utan just Allan - ännu mer då de var små än vad det gör idag.
Undra vad Jesaja kommer att kalla mig: "Göran - morfar - godisgrisen - fikakungen". Alla fyra alternativ är ju rätt och spela roll vilket det blir. Det viktiga är ju relationen vi kommer att ha. Det är redan varm och förtrolig - trots att hans ålder endast är 15 månader. Nu skal jag till Örnsköldsvik och träffa honom och mina döttrar. Fina tjejer ska alla veta.... Jag e faktiskt en stoltare farsa än morfar.

Nu skall jag ta del av vad som hänt i Örnsköldsvik, det politiska livet där under denna vecka. Säkert något intressant att rapportera ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar