onsdag 29 april 2009

Övikare finns överallt

Det är inte bara inom ishockey som man träffar Örnsköldsviksbor lite runt om i världen.
Bara idag - fast jag mest vart inomhus i ett soligt Stockholm har jag mött dem. Tommy som är gift med en gammal ungdomkompis från Ö-vik, Rebecca som är dotter till en ungdomskompis och Agneta Lundberg - riksdagsledamot för socialdemokraterna hör till de som hälsat mig välkommen till huvudstaden idag.

Det är inte bara "strandskyddet" som RIksdagen har debatterat idag. Även Apoteksmonopolet har förändrats. Nog kommer det att ta ett tag innan allt "satt sig" i den frågan men det är något som verkligen är på tiden. För håll med mig - visst är det märkligt att var och varannan butik och bensinstation får sälja Folköl men inte den Ipren som behövs för att dämpa huvudvärken dagen efter... Nu har i alla fall "spaden satts i jorden" för en viktig förändring.

Här i riksdagskorridorerna är det tyst nu. Kanslichefen va kvar såg jag och Västernorrlands Riksdagsledamot Liza-Maria Norlin. Ur min dator strömma "All the way" med Andraé Crouch... Nostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar