fredag 3 april 2009

Sällan har vi fått...

...så mycket beröm som nu då vi Kristdemokrater återigen lagt en motion till kommunfullmäktige i Örnsköldsvik om att sluta servera alkohol i samband med representation.
För några år sedan såg man oss som förbudsivrare, som bakåtsträvare men nu verkar det som att fler och fler fått upp ögonen för vad alkoholen ändå ställer till med i samhället. Dessutom är det lättare att få gehör för tanken att "det är väl ändå rätt onödigt att servera alkohol för skattepengar nu då det skall sparas överallt". Nu känns det plötsligt väldigt rätt i tiden att väcka frågan. Jag hörde en kommentar ang. situationen på vårt sjukhus av en anställd där som lät ungefär så här: - ta bort alkoholen så kan vi nästan stänga akutintaget - framförallt på helgerna... Tänkvärt.
Följa gärna kommentarerna på www.allehanda.se
 
 

3 kommentarer:

  1. Härligt Göran! Jag försökte driva denna fråga i Göteborg för ett par år sen men fick inte med mig mina egna partikamrater. har dock hört att det går bättre ifrågan även därnere nu. Träffade för övrigt på din son förra helgen! /Julia F

    SvaraRadera
  2. Jag tror du har helt rätt. I ekonomiska besparingstider finns ingen anledning att använda skattepengar till att bjuda folk på alkoholhaltiga drycker. De som vill dricka alkohol får betala själva.

    SvaraRadera