lördag 18 april 2009

Fredagsnöje

Ett fredagsnöje kan se ut på många sätt. Ikväll blev jag bjuden till Örnsköldsviks fina bowlinghall för ett "spelpass" tillsammans med 4 trevliga Skorpedsbor. Trivsamt på alla sätt.

Ett annat fredagsnöje har jag också ägnat mig åt. Jag har börjat lägga över alla mina handskrivna orkesterarrangemang i min dator. Men sån tid det tar :-) Blyertspennan är avsevärt snabbare. Men det finns många fördelar att ha det i "burken" givetvis. Att rätta fel, att arrangera om saker som itne blev bra osv är såååå mycket enklare nu.

Så har jag också ägnat lite tid åt bluffbloggen av "Inger Johansson" med temat "sanningen måste fram". Att det är en bluff blir tydligt bara då man ser den förfalskade Kristdemokratloggan. Då jag skriver kommentarer i bloggen tar "hon" bort dem direkt - och sedan har jag inte möjlighet att skriva mer - förrän jag byter mejladress och namn. Ynkligt men avslöjande. Min alldeles egen övertygelse är att det är en vänstertyp (kommunist) som försöker spela nazist med kristdemokratiskt förtecken och avskräcka folk för vårt parti.
Väster och höger brukar syssla med sådant. Den politiska skalan är som en cirkel. Längst ned - allra närmast varann - ligger höger och vänster tätt, tätt intill varandra. De är nästa oskiljaktiga. Nästan alldeles lika - skillnaden är att de på högersidan historiskt har slagit ihjäl de på vänstersidan och de på vänstersidan har gjort lika mot de på högersidan.
Man skall hålla sig långt från höger och långt från vänster tycker jag. Ja, på den andra sidan av cirkeln - så långt från dessa odemokratiska krafter som möjligt. Då får vi ett varmare och tryggare samhälle. Det är i alla fall min övertygelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar