lördag 28 februari 2009

Trist med hockeyn

Nu är säsongen över för vårt Modo Hockey. Inget slutspel, vilket vi har vetat några dagar. Ja, någon hockeyexpert är jag inte men nog tycker jag mig ha saknat både glöd och power i många av de matcher jag sett. Kvällens match mot Södertälje va ingen hit men all heder åt Södertälje som kämpade - och knep extrapoängen.

Avsevärt härligare var då dagens skidtur i Skyttisterrängen. Finfina spår, underbar natur och bra utrustning. Alltså finns inget att skylla på. Om åkaren hade mer speed hade det vart fulländat. Men varför behöver det va det ? Det va skönt och härligt och det räcker gott för mig.
Lycka till i morrn alla Vasaloppsåkare. Ni skulle haft förmånen att få genomföra loppet i Örnsköldviks vackra natur - men jag förstår att det ändå aldrig skulle slå känslan att komma inglidande i det vackra Mora. Själv ser jag hellre Vasaloppsstarten med en kopp espresso och en hembakad chokladbiskvi i sängen, skidor kan jag åka senare under dagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar