torsdag 19 februari 2009

En torsdag i Örnsköldsvik

"Ni politiker borde ut i verkligenheten...". Har du hört det förut ? Säkert har du gjort det. Men tänk va bra jag har det. Jag befinner mig i verkligheten varenda dag. Jag har t o m svårt att hinna med så mycket annat än verkligheten. På en stor arbetsplats så får man en bra inblick i folks vardag. Så var även denna torsdag. På lunchen hann jag prata sjukhusfrågan, lite samtal om kommunpolitik i Västerbotten och det viktigaste var nog samtalet "off record" angående en kille som inte har det lätt i dagens Sverige och behöver mycket stöd. Inte lätt då det handlar om en människor som man inte har släktband med och lätt kan bara rycka på axlarna åt. Men jag har svårt för det. Engagemang för en person i "samhällets utkant" har jag svårt att släppa och framförallt vill jag inte sluta bry mig. Även om den officiellt inte angår mig. Fast visst kostar det på....

Så var det dags för kvällens uppdrag: Styrelsemöte med lokalavdelningen i Örnsköldsvik - som för kvällen bestod av 5 personer inkl. mig själv. Men viktiga frågor. Vi är i full gång med Europaparlamentsvalet och ikväll planerade vi slutet på den valkampanjen. Både Ella Bohlin och Sofia Modigh är på g till Örnsköldsvik. Nice!

Men det viktigaste är nog ändå "våra små". Denna kväll kom han igen och stannade flera timmar ... mitt barnbarn Jesaja som är 1 år och älskar morfars keyboard. Sååååå mysigt.

1 kommentar: