tisdag 10 februari 2009

En människa gör skillnad

Ikväll hade vi årsmöte i vår lokalavdelning. Christina Doctare kom och berättade om sin tid på Balkan. Om mötet med de tre kvinnorna som knackade på och ville prata. Så började det rulla upp den förnedring av kvinnor som följde i Balkankrigets spår - och som genom Chrstina blev känd i hela världen. Tänk vad en människa kan göra skillnad tänkte jag då jag satt och lyssnade i den proppfulla lokalen i Örnsköldsvik en tisdagkväll på lokalavdelningsårsmöte. 30 % av åhörarna var inte Kristdemokrater - då mötet började.


Visst får man som farsa va stolt va? Då jag kom in i lokalen såg jag en "Rollups" som jag aldrig sett förut. "Den fixade jag till på jobbet idag" sa min Hanna. Här på bild med Christina Doctare. (Hanna till höger).
I morgon drar vi på ett seniorboende med Chrstina Doctare där hon skall tala om Äldre och Hälsa och sedan till en av Gymnasieskolorna där "Krig och Fred" är temat igen.
Nu har valrörelsen börjat. Vi skall i alla fixa ihop de 8,5% vi hade i Örnsköldsvik förra Europavalet - minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar