fredag 18 december 2009

Underskatta inte fikarasten

Riksdagen har en interntidning som jag fick i min hand i dag. "Mitt i Strömmen" heter den.
På ett helt uppslag (alltså 2 sidor) skriver man om fikarastens betydelse, något jag alltid lyft fram. Skillnaden är dock att här talar om i ental. Jag talar om flertal :-).
"i takt med att tempo i arbetslivet ökar försvinner kafferaster och andra tillfällen till återhämtning. Det är en farlig utveckling som ökar risken för negativ stress" skriver man. "Att fika är kreativt" skriver man vidare, ocj, oj, oj så jag håller med.

Ingen slump att jag infört onsdagsfika för våra - ofta ensamarbetande - ombudsmän. I och för sig sker det över telefon men viktigt ändå. Den som vill ansluter, svårare är det inte.
Underskatta aldrig ett fika :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar