tisdag 15 december 2009

På räls

Har vart i Vara för första gången i mitt liv ikväll.
Nu är det rälsen som gäller igen. På väg hem. Vagn två - plats 23 - en kopp kaffe - en muffins - en Pigall - samtidigt som jag gör det sista julklappsinköpet via internet.
Den sista julklappen att handla inför denna jul blev till min son Emil.
1½ timmes resa återstår. Sen ska jag på jobet och svida om till cykelkläder. Vid 00.30 startar så turen hem till Farsta Strand. En punka överlever man alltid men en kväll som denna skulle det kännas halvsnopet med punka.
Medan klimatmötet pågår i Köpenhamn så gör jag mitt lilla bidrag att påverka klimatet så lite som möjligt. Tåg och cykel brukar anses godkänt - därav mina val. Att det dessutom är bra för hälsan gör inte ont ...
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar