fredag 11 december 2009

3 bilinbrottet

På kort tid har jag nu haft 3 inbrott i min bil. Ingen av gångerna har de lyckats komma iväg med den trots flera försök. Rutan kraschad, ratten sned, trådar hänger, innerplatsten förstörd...men - då jag sätter i nyckeln i tändningslåset så är detbara att köra. Otroligt men lite frustrerande.
Hoppas de gör ett försök till - och att jag kan träffa på dem. Det måste ju sma småkillar, så klantig kan ingen tjej va och en rutinerad biltjuv kommer givetvis iväg med en 96,as Ford Mondeo. I så fall ska jag bjuda dom på en kopp choklad och sätta mig och beätta för dem att "så här gör man inte". Sen ska jag försöka få dem att betala lite av skadegörelsen och då vi är vänner och de gjort rätt för sig ska de få bilen av mig.
Då har de förhoppningsvis lärt sig nåt och jag blivit av med en bekymmer. :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar