onsdag 30 december 2009

Att göra skillnad

Blev det nån skillnad med Kristdemokrater i regeringen ?
Ja, visst är frågan berättigad. Och då frågan dykt upp i huvet bör man ju givetivs försöka få ett svar på den.

Jag minns tydligt hur Kristdemokraterna hånades från "alla" då vi lanserade förslaget om avdrag för hemarbete, så kallade Hushållsnära tjänster. Partier från höger och vänster "gjorde narr" av oss och vårt förslag.
Idag ser vi facit. Vanligt folk har fått möjlighet att göra avdrag för hushållsnära tjänster och det är så många som 112 000 människor i Sverige som tagit vara på denna möjlighet. Det är ungefär lika många människor som bor i hela Ångermanland. Alltså Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå och Härnösands kommuner -.tillsammans. (sånär som på några tusen). Och inte bara det - svartjobben minskar dessutom.

Då jag sitter här med min snuva så kom jag att tänka på den sakt till. Min dotter Hanna körde förbi Statoil och köpte näsdroppar till mig på Julaftons morgonen. Det var inte möjligt för några månader sedan. Nu har vi en Kristdemokratisk socialminister som genomfört detta... i stället för att vänta till måndag den 28 december fick jag mina näsdroppar den 24,e. Det är skillnad för vanligt folk det.

Till sist - något som inte har med politik att göra, men väl med Statoil. Den skumtomte du ser på bilden köpte jag just på Statoil här i Farsta Strand då jag cyklade hem från jobbet idag. De är otroligt goda de här rosavita "nyttigheterna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar