tisdag 1 december 2009

Tågresa igen

Tisdagkväll och ett arbetspass i Karlsborg är avklarat. Har fått skjuts av Öviksbördige Peter E till stationen i Skövde. Nu blir det X2000 hem till Sthlm. Där - utanför Centralstationen - väntar Merida (min cykel) förhoppningsvis på mig. (häromsistens då jag lämnade den såg jag en man som smög runt cyklarna och då jag gick fram till honom stack det fram en stor hejarns plåtsax ur rocken. Han va säkerligen på cykeljakt så jag ställde mig - uppsträckt så stor jag bara kunde - alldeles bredvid honom och stirra på han - tills han gick. Han rös säkert då han såg min mörka blick ;-) ... eller - kanske inte.

Men - står hojen kvar så blir det cykeltur hem till Farsta Strand. Lär väl va hemma så där vi halv två och sen känns det skönt att hoppa i säng och sova.

På torsdag morgon bär det av till Ö-vik. En av mina goda vänner - Kjell-Åke Sundberg - han med den smäktande Eufoniumtonen - har lämnat jorden och det blir begravning på fredag. Så får jag också tillfälle att träffa mina döttrar och mitt barnbarn + en massa andra goda vänner kan jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar