söndag 27 december 2009

Hur hot är en väntsal i Sundsvall?

Så....då har några bussar med tågresenärer "landat" i Sundsvall dryga kvarten efter att tåget mot Stockholm avgått.
Då sitter vi här, SJ,s kundbokning är stängd men som tur var kom en busschaffis från Veolia med bussvärdinna och va trevlig och tillmötesgående. Det verkar som att en buss skall dyka upp inom en timme. Nån resenär skulle till Gävle, en annan till Vemdalen, några till Uppsala och de flesta till Stockholm. Det verkar bli en så kallad guidad busstur det där...

Jag ringde SJ och fick tag på en fantastiskt tillmötesgående tjej som fixade med mig på nästa tåg - trots att det va fullbokat. Hon hittade först en plats till Gävle, sedan till Uppsala och sist en till Sthlm. Min beställda Middag fick hon dessutom med i ombokningen. Snacka om rätt tjej på rätt plats...en som satte kunden i centrum, insåg kundens behov och fixade behovet. Tänk om jag kommit ihåg namnet på hon som bokade JJM8928A så jag - om än försenad - kommer hem till Sthlm ikväll skulle jag sända henne en Postkaka.

Så...nu sitter jag här i Sundsvalls kalla väntsal, en söndag eftermiddag, hungrig, vaktar bagage åt en morsa med två småbarn som va hungrig och sprang på McDonalds, bloggar, dricker kaffe och äter bulle från den nya Pressbyråkiosken, förundras över hur förnöjsam folk ändå är trots SJ,s totala frånvaro av support och service (förutom tjejen i telefonen som jag nyss nämnde på kundbokningen förståss) men glad över att solen skiner (även om nu inte jag råkar vara där den lyser just nu) och att jag inom en timme kommer att sitta på ett tåg, få en varm middag och kunna gå på toa :-)

Det blir lite sent att komma till Sthlm kl 22.30, gå till jobbet, byta om och sedan cykla hem - men - kommer man väl på cykeln så kommer det att kännas bra - så brukar det va!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar