torsdag 3 december 2009

Fika, Lunch, Fika, Fika ..

Idag är det res- och arbetsdag....
Det är gott kaffe och god lunch på tåget.

Köper man dessutom med sig goda praliner som blir fikat ännu bättre.

Om en stund är jag framme i Örnsköldsvik och då ska jag på Coop. där säljer man nämligen fikabröd från Edmarks bageri.

Ska också berätta om gårdagsmorgonen. Under cykelturen såg jag en gatupratare i ögonvrån "bageri inne på gården". Då jag fått stopp på ekipaget så for jag givetvis "in på gården". In i en gränd i Enskede, utför en trapp med cykeln och där inne uppenbarade det sig: Ett litet bageri med himelskt fikabröd. Klart jag handlade. Jag handlade Saffransbullar med mandelmassa. Fiber- och vitaminrikt. Dessutom gott. Nu har jag alltså en favorit även hemma i Shlm. Enskede bageri.

1 kommentar:

  1. Testa även Vete-Katten på kungsgatan vid Hötorget om du inte redan gjort det. Där finns diverse fina bakverk, samtliga med väldigt hög densitet :) Kanske faller det Sydhage i smaken1 /Petter B

    SvaraRadera