onsdag 9 december 2009

Cynism kontra solidaritet

Sitter och lyssnar på Kvällsöppet om "Vit Jul".
Det är skrämmande och det äcklar mig faktiskt då jag hör Carl-Jan Grankvist och Mattias Svensson som "hånar" Vit Julprojektet.
Jag vet inte om du umgåtts med människor som har har eller haft problem med alkohol men jag har gjort det vid åtskilliga tillfällen. Att det finns många, många barn i Sverige som fasar för julen är ingen nyhet. Man gör det för att vuxna i ens omgivning dricker så pass mycket  att de förändras på ett sätt så barn upplever obehag - en del mindre och en del oerhört mycket.
Men dessa herrar ser till vuxnas behov - inte ett ord om barnens behov. För mig känns det att de är så långt från Kristdemokratiska ideal som man kan komma.
För min del stöder jag helhjärtat Vit Jul kampanjen. En vit jul för barnens skull är faktiskt inte för mycket begärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar