söndag 6 december 2009

Hur grått kan det bli?

Det här måste vara den gråaste dagen detta år.
Vaknade vid 9 och det va grått- tänkte att "det är ju så tidigt så det blir säkert bättre". Lämnade hyrbilen halv elva - samma gråhet ute.  Då jag satt mig på bussen halv tolv så va det ännu gråare och inte va det mindre grått i Sundsvall då jag hoppade på tåget vid 2.

Men, men... så länge det är ute det är grått går det ju nån vart. Jag har minne från igår då min dotter Amanda och jag tog hennes snart 2-årige Jesaja på hockey och såg hur han "sög in" allt som hände. Inte minst då Modo spelade i numerärt underläge, Markus Näslund bröt spelet i egen zon, lobbade pucken till Per Svartvadet som kom fri och kvitterade Färjestadsledningen. Då "small det bara till" i Swedbank arena och en kille som är på hockey för första gången hade nog svårt att ta in det som hände. Men på kvällen... då va det stor uppvisning i hur mamma och morfar höll för hans ögon, hur spelarna ramlade på isen osv. Idag hann jag besöka en Musikgudstjänst i Ö-vik en halvtimme och lyssna på Klint & Co samt på Musikverkstan. Tja, med såna upplevelser i bagaget så upptar inte det gråa vädret så mycket av mina tankar...då får det va hur grått som helst ute så mår man bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar