tisdag 12 januari 2010

Tänk att det blev möjligt !

Så slår ett syndrom till igen - lite täppa i bihålorna. Kvällen är sen - Apoteket stängt.
Men - slår det mig - Sverige har ju en Kristdemokratisk socialminister nu. Något borde ha hänt jämfört med den första halvan av 2000-talet.
Jag knallar in på OK macken för att kolla om han åstadkommit nåt - socialministern.

"- jag har inte tankat, behöver ingen mjölk och inga torkarblad - men ... har ni näsdroppar?"
40 spänn fattigare och en burk näsdroppar rikare lämnar jag OK-macken och gläds över att de 6,6% som gav Kristdemokraterna en röst vid det senaste valet bidrog till att jag slapp vänta till kontorstid i morgon för att få näsdroppar. Nattens sömn är räddad. Då är 40 spänn inte mycket att "gråta över". Men att Sverige har en Kristdemokratisk socialminister har gjort livet lättare att leva för mig - och sååå många andra svenskar. Tänk att det till slut blev möjligt. Det är ju nåt att vara glad över :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar