onsdag 6 maj 2009

En del av Kristdemokratins själ

I dag har jag - bland annat - haft fömånen att träffa 2 företrädare för KIC. Kristdemokratisk internationellt Center som huserar väg i vägg med min arbetsplats. KIC som har verksamhet i Ukraina, Vitryssland, Moldavien, Kenya, Uganda, Kuba och Guatemala.
Då jag tar del av deras arbete och deras engagemang för Mänskliga rättigheter, för bistånd i olika former till människor i andra länder - medmänniskor som inte har det så bra som vi har det - då känner jag: Detta är en viktig del i den "kristdemokratiska själen".

Den kristdemokratiska ideologin handlar om ett ansvar för andra människor vilket tar sig bland annat i uttrycket att Kristdemokraterna hela tiden gått i täten för ett omfattande bistånd i solidaritet med andra människor.

Besök gärna KIC,s hemsida www.kicsweden.org
Mitt tips till dig är att bli medlem i KIV-vänner för endast 200/år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar