torsdag 10 september 2009

Bra jobbat Inger

Så har jag haft förmånen att träffa engagerade människor från Sundsvall, Ånge, Kramfors och Nordanstig i partilokalen i Sundsvall.
På bana igen - på väg väg hem till Stockholm.
Solen skiner - vilket den i och för sig alltid gör - men idag är inga moln i vägen och sådana dagar gör sig solen bättre. Det är som om sommaren tar nya tag, och det har jag inte alls nåt emot.

Sitter och läser en artiekl av Inger Davidson (kd) där hon beskriver att nu kommer det med all säkerhet en civilkuragelag. Alltså en lag om jag som medborgare inte passivt har rätt att stillatigande se att andra människor råkar illa ut. Att människor efter förmåga skall ingripa om man ser att en annan människa är i nöd. Jag måste ingripa genom att tex larma polis om jag en person misshandlas. Märkligt att vi inte haft det förut men som jag skrivit förut på min blogg. Med Kristdemokrater i regeringen blir det skillnad - till det bättre :-). Det går som på räls ..typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar