onsdag 9 september 2009

Nya upptäkter

Det är rätt kul att vid min ålder hela tiden få göra nya upptäkter.
Ett litet barn är med om en utveckling under ett par år som vi vuxna aldrig kommer i närheten av.
Men - även en person som jag får vara med nya saker. I går kväll besökte jag för första gången partiets kansli i Östersund för ett trevligt, informellt möte där. Just nu sitter jag på ett tåg som tar mig från Östersund till Sundsvall. En resväg jag aldrig färdats efter förut. Jag har åkt mellan dessa orter förr - men då alltid med bil. Jag inser för- och nackdelarna med tåget. Nackdelen är att det tar lite längre tid... att man inte kan stanna till, sätta sig vid vägrenen och njuta av solen en kvart - om jag känner för det.
Fördelarna är dock flera. Det miljö- och klimatmässiga är det viktigaste - även om jag de senaste 12 åren alltid kört miljövänligare bil än snittsvensken. Men - det är också väldigt skönt att sitta och bläddra i en tidning, slumra lite, jobba lite osv. Dessutom hinner man fika några gånger....kanske det allra viktigaste :-)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar