torsdag 24 september 2009

En morgon

Detta är dagens morgonfoto från min balkong.
(alltså inte på min balkong)

Varför redan morgon ?
Precis så tänkte jag då jag vaknade i morse klockan halv åtta. Men så klev jag i alla fall ur sängen, kände att benen bar mig - i vanlig ordning, att de nyuppsatta tapeterna ändå va rätt schyssta fast det inte va riktigt den tapet jag hade beställt. Kom ut i vardagsrummet och tittade ut, ser denna vackra vy... Tja, vackert och vackert, med det känns rätt bra att määrka att därut är det fullt av liv. Träd som växer, kråkor som kraxar, en annan fågel kvittrar (verkar gladare än kråkan), nere på gatan går och springer barn till dagis och skolan. Människor försöker starta sina bilar, (de flesta verkar lyckas). Även solen verkar ha liv denna morgon, fast jag tycker det känns gräsligt tidigt. Tur ör det - utan sol vore det rätt döfött...
Oavsett vi ser den eller inte så skiner den. Ibland måste vi flytta oss för att se den - men lyser det gör den.

Va bra att det redan va morgon, och att jag vaknade så jag får vara med om den... God morgon !!
(men man har ändå rätt att va lite trött halv klockan halv åtta - hur som så är det gräsligt tidigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar