torsdag 17 september 2009

Snålheten bedrar visheten

Man lär sig hela livet... Nu har jag lärt mig en liten, men ändå inte oviktig, sak igen.
Jobbade på Gotland igår. Va tvungen att sova över och åka hem idag eftersom det sista planet gått då jag va klar.. Tänkte givetvis att "jag fixar ett billigt boende för att det inte skall bli onödigt dyrt för min arbetsgivare, ska ju bara sova en natt". Gjorde så, kom till ett trevligt boende. Upptäckte snart att sängen är nog ingen höjdare att sova i. Mitt i natten blev jag också varse att att det kom nya gäster, det hördes tydligt, rummet verkar mer eller mindra oisolerat mot ljud utifrån.

Som ni förstår blev det inte många timmars sömn. Utvilad? nja... Billigt? tja, hyfsat. Har jag lärt mig nåt? Jodå...
Mindre pengar, mindre sömn sa Bull, billigt sa Bill :-))

Men det är ju så klart inget man dör av. Ha en fin dag. Mot fastlandet, och några timmar senare till Luleå !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar