lördag 11 augusti 2012

Presidentval och magkänsla

Snart är det dags igen. Nu samlar kandidaterna in ofattbara summor pengar till sina kandidaturer. Under tiden stiger spänningen runt om i världen.
Vad händer om han/hon vinner? Hur blir det då?

Jag är inte expert inom detta område heller men en stark känsla har jag. Den består i att det inte vart så behagligt med republikanska presidenter för huvud taget. Det är givetvis mer komplicerat än det jag ser från min horisont men sådan är min magkänsla. Det känsla har jag dock stor respekt för. Det har jag lärt mig genom åren. Det gäller då jag rekryterat personal, då jag suttit i svåra beslutspositioner i kommunpolitiken, i affärssammanhang, då personer ska ges uppdrag inom politiken osv.

Om jag var amerikansk medborgare och det va presidentval idag så hade jag, trots Obamas brister, lagt min röst på honom före en röst på republikanerna. Sådan är min magkänsla just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar