fredag 17 augusti 2012

En reflektion över tacksamhet


Nu sitter jag på tåget från Stockholm till Örnsköldsvik.

Lämnade hemmet vid 7 i morse, cyklade in till stan. Kom fram lagom utmattad, där fanns en dusch och rena handdukar.
Kände mig fräsch då jag började jobba. Träffade en entusiastisk kdu,are och vi delade kunskap och entusiasm med varandra.
40 minuter sen kom tåget iväg från Stockholms central. Vissa var irriterade - jag kände tacksamhet.

Jag har inga problem att förstå deras irritation men min känsla av tacksamhet översköljde alla irritationer.

Tacksam över vad?
Ett hem och då jag vaknar där bär benen. Kan ta mig till ett meningsfullt jobb med trevliga kollegor.

Nu är jag på väg till Örnsköldsvik för att träffa mina tre barn, deras respektive och mina tre barnbarn.

Min känsla är tacksamhet och vill ni se en rik man, titta på fotot av mig. Rik, inte på grund av pengar utan känslan av att vara rik beror på att jag har förmåga att vara tacksam för det jag har.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar