fredag 3 augusti 2012

Flyttat

Så har jag då lämnat en förort i söder (Farsta Strand) till en förort i nordväst (Hässelby Gård).
Sedan jag flyttade till Sthlm 2009 har jag bott i andra hand och det var bra så länge jag fick behålla den lägenheten men nu är det slut på det och jag hade tur att få ett första handskontrakt ganska omgående.

Lite kul hur det gick till: Jag fick lite brådis kan man säga och la ut krokar till i stort sett varje kotte jag kände här i Stockholm och även till andra som hade känningar här nere. Betalade en del pengar i medlemsavgift till olika sajter för att få tips på lägenheter.
Så ringde en kusin som ursprungligen kommer från Storuman (men bor i Sthlm) och skulle gratulera till min och Marias förlovning. Vi surrade om lite av varje och i slutet berättade jag att jag stod mitt i tömning av en lägenhet och att jag sökte någonstans att bo. "Jamen, jag känner en person, jag ringer henne och återkommer". Efter två timmar ringde han tillbaka och berättade att det var fixat....

Så - nu är ni välkommen hem till mig i Hässelby i stället för Farsta Strand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar