söndag 3 oktober 2010

God musik och talmansval

Nu var det ett par dagar sedan jag reflekterade här. Anledningen var nog att jag hitta en vinylplatta som jag lyckadet veva igång - och den triggar mig. "Superhorn" heter skivan med The Matteson-Philips. Jazz på bastubor - helt otroligt bra - och vackert.
För övrigt är det också bra. Dock är jag lite ledse över att jag missade invigningen jag skulle vart på i lördags. Föreningen Khatoon invigde sitt Tehus i Karlskoga. Jag cyklade in till jobbet i god tid, duschade och då jag skulle ta mig den sista biten till Centralstationen så fick jag ett sms från SJ: p g a  tågolyckan i går är ditt tåg inställt och ersatt med buss. Hade jag tagit bussen hade jag kommit fram då invigningen vart över. Det va nåt jag inte ville missa - men gjorde det ändå.

I morgon är det måndag vilket innebär en tajt arbetsdag med en del möten, många arbetsuppgifter som skall utföras och så avrundas kvällen med att jag åker till Solna och lirar storband - i vanlig måndagsordning.

Spännande blir det också - talman skall väljas i Riksdagen och där står kampen mellan Kent Härstedt och Pär Westerberg. Det verkar märkligt att Socialdemokraterna lanserar Härstedt. Det känns faktiskt inte riktigt seriöst men det är det säkert.... det är ju som ni vet mycket som inte jag förstår.
Hade jag helt ensam fått bestämma så hade jag nog gjort upp över blockgränserna och tillsatt Björn von Sydow som talman - partimarkeringen efter hans namn har för mig underordnad betydelse. Men nog är min bild att det va en av de bättre talmännen Sverige haft de senaste 10-15 åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar