lördag 9 oktober 2010

Lördag i sydsverige

Ute skiner solen - inne spelas fantastisk musik.
Till munnen för jag en kopp espresso ...

Men jag reflekterar också över en sak - jag gör det ofta rätt sent dessvärre.
Jag såg Riksdagens nya 1,e vice talman - Västernorrlänningen - Susanne Eberstein på stan och då slog mig följande:
Varför lanserade Socialdemokraterna Kent Härstedt som talman men inte som 1,e vice. Alltså - dög Susanne Eberstein inte som talman men hon "duger" som förste vice.... Undra hur Mona Sahlin tänkte. Måste det va en man förressten - va det så tankarna gick i S-lägret?

1 kommentar:

  1. Hej Göran! Ursäkta att jag inte kommenterar ditt inlägg här ovan; jag vill bara tipsa om en kristdemokrats blogginlägg och tillhörande kommentarer på http://danielsturesson.blogspot.com/2010/10/vilken-te-fest-har-pm-gatt-pa.html

    SvaraRadera