söndag 7 februari 2010

Trist och pinsamt

Njöt av att min syster Kerstin fixar biljetter till hockeymatchen på Hovet i lördags. Äntligen skulle jag få se Modo-Djugården i Stockholm. Det började också bra med ett fasligt bra tryck för Modo med stolpskott och ledningsmål. Men, men.... så slutade kvällen med förlust: 1-4. Halvjobbigt och pinsamt. Men - om hundra år är det glömt. Jag är ingen expert på hockey men nog saknar man att det finns spelare som vill offra sig för att laget skall ta poäng... En kille som vet att talangscouterna sitter på läktaren för att kolla in honom skulle nog visa en annan attityd än en etablerad spelare som har sitt på det torra. Tror jag...

Nu sitter jag i alla fall på ett SJ tåg som avgått i tid, som kommerr i tid till de stationer tåget hittills passerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar