tisdag 23 februari 2010

Det faller några snöflingor

 
Idag faller också några snöflingor. Det mesta av tågtrafiken här i Stockholm står stilla.
Massor med bilar efter vägarna - oftast en person i varje bil. En del av människor som promerar verkar irriterade. Troligen mest irriterad över att de inte tog med sig vantar/handskar idag heller. (det verkar vara mode här att gå barhänt)

Av de få cyklister som finns ute är en påfallande hög procent irriterad...

Och bilisterna - de är ju många en dag som denna. De tutar irriterat på mig som cyklar - vissa sträckor måste man cykla på mindre gator då inte cykelbanorna är plogade. Då de kör om mig så gasar de extra mycket för att visa sin irritation. Efter 100 meter stannar de i en bilkö och bli omkörd av denne cyklist... mer iriiterad blir dom.

Va tråkigt vissa människor verkar ha det. Jag känner mig udda på nåt sätt där ute i trafiken: Jag vaknade, benen bar mig, det fanns ingridienser till en god gröt i skafferiet, cykeln funkade då jag tog ut den, jag har ett jobb att åka till, det tar inte längre tid till jobbet idag heller... Jag tycker det verkar normalt men börjar undra om jag bararåka ha en massa flyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar