torsdag 11 februari 2010

Ett telefonsamtal

Nu sitter jag på ett tåg på väg till Lund. Arbete ikväll och hemresa i morrn bitti.
Tur att man kan jobba nästan lika bra på tåget som om man va på plats på kontoret. Det man saknar är sina arbetskamrater och den direkta kontakten med dem. Arbetet blir ofta effektivare då man sitter tillsammans och "klurar".

Tågresans - hittills - trevligaste inslag stod ett telefonsamal för. En som jag haft åtskilliga och ofta tuffa debatter med (eller mot) i kommunpolitiken i Örnsköldsvik är givetvis en socialdemokrat. Inte minst Jan-Olov Häggström och jag har haft åtskilliga meningsutbyten om stort och smått. Mitt i allt detta byggs en omsesidig respekt och stark vänskap. Nu ringde han - ville bara prata en stund och kolla läget. Detta är bland det bästa då man jobbar politiskt.. Att man kan tycka olika, att man kan vara mycket oense och ändå byggs relationen på ett positivt sätt. Så känner jag att det är med Jan-Olovs och min.... En socialdemokrat och en kristdemokrat med olika men oftast lika åsikter, med värderkingar som ömsom hakar i varandra och ömsom krokar ur och där tonläget i debatten ibland är uppskruvat. Men banden stärks under denna resa. Trivsamt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar