fredag 12 februari 2010

Pappa 83 år

Så skulle det stått på en tårta idag om han inte lämnade jordelivet för några år sedan.
Han va sjuk - så sorgen som va stor då han somnade in innehöll också en portion lättnad. För vem ville se denne pigge "kille" ha ont och plågas?

Då jag hade suttit hos honom länge den natten, klockan va ungefär 2 och syrran hade hunnit upp från Sigtuna och just åkt för att sova så sa jag till honom: "pappa, jag ska bara gå på toa, kommer strax", sedan skulle jag lägga mig att sova hos honom.
Det tog ett par minuter sen va jag tillbaka. Då drog han det sista djupa, rosslande och befriande andetaget. Befriande för honom. Jag unnade honom givetvis befrielsen och vilan.

Sorgen va inte den tyngsta att bära eftersom han va sjuk - men saknaden, den är svårare att komma över - om det ens går.
Han skulle fyllt 83 år idag den 12 feb. - min pappa Edvard. Men inte bara pappa, även hjälten, vännen, förebilden och polaren.

Love you forever ! (eller för att ta det på hans alldeles egen franska "smadjo evelide")

3 kommentarer:

  1. Snyft snyft! Håller med .....han gick bort alldeles för tidigt! Älskad och saknad av oss alla! Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Saknaden finns där hela tiden, den kommer vi aldrig ifrån. Han var bara bäst, pappa Edvard./lillasyster

    SvaraRadera
  3. Nej men nu kommer tårarna... han är en sån där person som alla vill va som och med... älskade morfar. Fint skrivet Göran. - Julia

    SvaraRadera