lördag 25 juli 2009

Vilka fikalirare

Fredag - absolut sista dagen efter 22 år på Carstedts Bil som säljare. Jag kom 2 min för sent - störtade in på kontoret. Där ser jag en termos som inte stod där i gårkväll...
Tittade runt - såg det lilla konferensbordet. Där va det framdukat fika så mycet det bara rymdes - levande ljus brann. Sååååå trevligt !!
Johan, Marinne, Petra och John hade bakat och det blev fikafest (även) sista dagen på jobbet. Så kom Peter från grannhuset och ville ta farväl och fika, så blev det gemensam Thailunch och efter den kom Jerry med god choklad och vi fikade också gott tillsammans. Sista dagen med gänget blev alltså en värdig dag. Gott och mycket fika.
Tack alla goa människor på Carstedts - denna dag skänker jag också en extra tanke till de två kllegor Stig och Karin som stod mig mycket nära och som båda fick - i mitt tycke - lämna jorden alldeles för tidigt. (de uppskattade också då jag kom med fika). Lite extra va det dock att Stigs son Thomas va med mig och fika och hade trevligt på min sista arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar