söndag 26 juli 2009

Söndagsjazz

Efter lördagens cykelcirkus då jag tog fel i Jakobsberg - skulle cykla till Bålsta t o r - och hamnade i Märsta - så va det skönt en slapp dag på stranden - i solskenet.
Lite cykelcirkus blev det allt idag också då jag drog iväg på Rusta och inhandlade en matta till balkongen. Hyfsat krångligt att cykla med en matta som är 140cm lång - och rätt tung - på en cykel. Man får cykla bredbent om jag säger så.

I granngården så spelade ikväll svenska psalmjazztrion. Granngården - i det här fallet - är inte säljare av myrbekämpningsmedel och dynggrepar utan det är Farstastrandkyrkan. Typ 20 meter från huset där jag bor i. Det va ett tag sedan jag hade så nära till en konsert.

Nu sitter jag på balkongen och njuter av en fin sommarkväll. På balkongen ovanför spelas schysst musik som ibland överröstas av fågelkvitter. I morrn blir det fest - då kommer mina döttrar och hälsar på några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar