måndag 24 januari 2011

Två tredjedelar

Av denna måndag har nu 2/3 avverkats.
Cykling - jobb - god lunch - fika och middag har varit huvudingridienserna.

Nu bär det av till Solna och spelning med storbandet AMBB.
Detta är början på en rätt intensiv vecka som kommer att avslutas i Oslo.
På torsdag bär det av till Norrköping och Kristdemorkaternas kommundagar. På lördag eftermiddag sätter jag mig på ett tåg till Oslo för att på söndag förmiddag tala på deras kommundagar. en spännande utmaning. Dels att göra sig förstådd och inte minst att delge dem något de ska ha hytta av i sitt arbete med den kommunala valrörelse som snart drar igång i Norge.
Där har man kommunval i år och om två år val till Stortinget (riksdagen).

Minns du att sosse statsrådet Björn Rosengren för några år sedan kallade Norge för "den sista sovjetstaten". Dåligt ordval men det dök upp i mitt huvud då jag idag ringde SJ.
"väntetid 20 minuter" - efter en kvart - "du är nu nummer 39 i kön". Till slut kom jag fram då svarade ingen.
Ringde igen. "väntetid 15 minuter" - efter ca 10 minuter - "du är nu nummer 39 i kön". Till slut kom jag fram och då var det ingen som svarade.
Ringde igen. "väntetid 15 minuter" - väntade va 10 minuter - "du är nu nummer 39 i kön". Denna gång gick det snabbare. Kom fram, en person svarade och då han trasslat tillräckligt länge - ca 15 min för en bokning sa hade han placerat mamman på ett ställe i vagnen och lilla 3-åriga Jesaja på ett annat ställe - men i samma vagn. Då gav jag upp.
Då tänkte jag: " - är det ändå inte fantastiskt att det funkar som det gör....?"

Hur länge skulle ett privat företag överleva med den servicenivån tro ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar