söndag 30 januari 2011

Har man inte gjort nåt annat så ...

Befinner mig just nu i Oslo. Är inbjuden som talare hos de norska kristdemokraterna på deras "lokallagskonferanse".
Jag hade förmånen att träffa några i november och tala där...

Då berättade jag bland annat om en liten detalj jag infört för våra ombudsmän i Sverige. De jobbar ensam, ingen att surra med vid ett fika osv. Så - jag har infört fika kl 10 varje onsdag.
Den som vill ringer ett telefonnumer och där finns några kollegor, så fikar vi tillsammans, pratar om det som folk gör mest runt ett fikabord.

I Norge finns inte ordet fika. Men - nu har de norska kristdemokraterna infört FIKA för sina ombudsmän på tisdagar. Så nu sitter de i telefon på onsdag och fikar (vilket man inte kan i Norge eftersom ordet inte finns). Men - viktigheter går att inför även om man saknar ord och det har man nu gjort.

Har man inte satt andra spår i livet så har jag i alla fall satt ett spår - alltid något - dock inte oviktigt. Fika är viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar