fredag 14 januari 2011

Fredagsklimat

Håller på att avrunda en god dag på min arbetsplats.
Partistyrelsen har sammanträtt och jag har lyssnat på individuell och samlat klokskap i stora lass.

Läser just nu en artikel av Patrik Lindenfors om klimatfrågan och om "klimatförvillarna" på NEWSMILL.

* Klodioxid har via växthuseffekten en uppvärmade effekt på atmosfären
* Halten koldioxid i atmosfären har ökat sedan den industriella revolutionen och är nu den högsta på 800 000 år
* Fortsätter ökningen av jordens medeltemperatur kommer livsbetingelserna för mänskligheten att förändras, men många människoliv som insats - skriver han bland annat.

"Vetenskapen är i stort sett enig om slutsatserna" - skriver han vidare. "Det är en makalös uppslutning runt en vetenskaplig upptäckt. Det finns inte samma uppbackning en av påståenden som at jorden är rund eller att luften innehåller syre".

Intressant att läsa Patrik Lindenfors artikel - jag rekommenderar den.

Men - oavsett han eller någon annan har rätt så har jag personligen fattat beslutet att göra vad jag kan för att bidra med så lite nedsmutsning av miljö och så lite klimatpåverkan jag kan. Och med detta trivs jag och känner mig ytterst bekäm. Med den känslan lämnar jag bloggen för denna dag :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar