lördag 6 juni 2009

Musik som balsam för en trött valarbetare

En härlig konsert med fantastisk spel- och sångglädje kunde jag avnjuta på fredagskvällen. Efter att ha varit på jobbet från 8 - 19 så var jag ganska mör. Dessutom förstärktes det av att jag cyklat till Essingeöarna och delat ut valmaterial, sedan satt sig i Davids bil för utdelning i Tullinge.

Men - jag beslöt mig för att trotsa trötthetskänslan och drog iväg till Sundbyberg och lyssnade på By Grace. Det som drog var att min son Emil vikarerade som basist i bandet för kvällen och hans fru Elin sjöng i vanlig ordning.

Så fort jag satt mig ned - aningen försenad - så var tröttheten borta. Tack Daniel Stenbaeck och By Grace för en lyyyysande konsert.

Efter denna upplevelse orkade jag t o m åka med kören på "efterhäng" på Hard Rock Café där Emil, Elin och jag passade på att fira deras sommarlov. Då vi satt där mitt i natten och käkade god mat - med dessert givetvis - slog det mig att detta är ju tradition. Det var något som vi började med då Emil för första gången fick sommarlov och det borde alltså vara en 19-20 år sedan... typ. Skillnaden var att vi inte firade på Hard Rock Café på Sveavägen utan traditionen den heter Näske Krog.

I morrnbitti är det jobb igen - sedan valvaka på Nordic Hotel. Då hoppas vi fira ett mandat i Europaparlamentet. Om det blir Ella Bohlin, Sofia Modith, Christina Doctare, Alf Svensson eller någon annan blir spännande att se. Men det vet vi inte förrn på onsdag - då beräknas personrösterna var räknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar