måndag 29 juni 2009

Med Merida runt i storstan

Varje dag - i solsken och regn - får Merida ta mig runt i storstan. Till jobbet, från jobbet, till stranden, till affären och på alla andra möjliga och omöjliga ställen med Merida.
En solig dag som denna så är det en extra tjusning med Merida. Merida är en enda stor och härlig njutning - men som alla oss andra så nog har Merida sina sidor också. I kyla och regn längtar jag inte efter Merida i samma omfattning.

Men - oavsett vilket bränsle jag kör en bil på - så nog är Merida bättre. Det var också där min tjusning för Merida och andra började. Jag insåg att för miljön och för klimatets skull väljera jag att trampa omkring i stället för att glida i en bil - oftast ensam.

Vem är då Merida? Tja, det är min cykel (eller cyklar, Merida heter dom båda)



"Dröm större - velg en mer rettferdig verden" som de Norska Kristdemokratiska ungdomarna uttrycker sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar