lördag 14 augusti 2010

Rösta på Alliansen, mm.

Ibland blir det mycket i ett huvud -även om det som i mitt fall inte är så välfyllt :-)

Därför är denna helg välkommen. Dessutom har jag en av mina döttrar här + ett barnbarn. Riktigt bra :-))
Sitter på balkongen och ömsom slappar och ömsom jobbar medan lilla Jesaja sover middag. Ikväll ska vi göra Gröna Lund - så här i värsta sommarvärmen. Såååå härligt det kan va.

Jag gläds dessutom över den goda känsla jag har över den kommande valrörelsen. Det "kokar Kristdemokrati" vem man än pratar med i landet. Fick ett sms från Hedemora där man haft medlemsmöte och haft 25 personer på plats. Såååå imponerade i en avdelning som skulle läggas ner för några månader sedan. Så är det både här och var. Och då någon behöver vila så kliver någon annan in och gör ett handtag.

Fick just en inbjudan på facebook - "jag röstar på alliansen" - men den gick jag inte med i för jag tänker inte rösta på Alliansen.
Jag gör nog som senast - röstar på Kristdemokraterna. Jag kommer dessutom att göra allt jag kan för att så många som möjligt skall rösta på Kristdemorkaterna - och inte på Alliansen eller på något annat heller.
(tänk dig att 2 personer får för sig att ta en blank valsedel och skriva Alliansen på den och lägga den i valurnan i stället för Kristdemokraterna. Det kan betyda ett misat kommunmandat i just din kommun. Riskera inte det !!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar