lördag 28 augusti 2010

Festdag

Vilken fest i Örnsköldsvik. Botniabanan invigdes idag. Som sig bör va tåget försenat. (jag förundras lite över att man kan ta sig till månen t o r punktligt men att det ska va så svårt att åka tåg mellan Kramfors och Ö-vik utan försening är en gåta - och då är det trots allt inga andra tåg i vägen).
Men hur som helst va det en stor folkfest. Åtskilliga tusen personer har mött upp då kungen invigt banan på flera håll, bland annat i Kramfors, Örnsköldsvik, Nordmaling och Umeå.

Många minnen hann passera revy - många roliga händelser dela människor med varandra. Och många är det också som vill ta åt sig en ära för detta projekt. Vissa nämndes vid namn och jag kan sörja över att Rolf Sellgren och Vidar Fahlén inte fick vara med idag. Men de kanske fick skåda det som hände från bästa parkettplats - hoppas det.

Åsså fick jag heja på Maud Olofsson och få en bok av henne som hon skrivit. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra genom åren att människor tagit fel på hennes mamma och min mamma. Och - de va faktiskt väldigt, väldigt lika - till utseendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar